БІБЛІОТЕКА -ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ



Похожее изображение



Картинки по запросу корисні поради для батьків дошкільнят







Загальні правила безпечної поведінки для учнів

1.   Учень приходить у школу за 15 хвилин до початку занять; чистий, охайний, знімає в роздягальні верхній одяг, займає робоче місце і готує все необхідне до уроку.
2.   Учень зобов’язаний вчасно виконувати домашнє завдання
3.   На першу вимогу вчителя варто пред’являти щоденник
4.   Щодня вести запис домашнього завдання в щоденнику
5.    Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, посібники, письмові приладдя
6.   Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю (у тому числі ножі), вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої. сигарети, наркотики, інші одурманюючі речовини й отрути
7.   Паління на території школи заборонене
8.   Не дозволяється жувати жувальну гумку, користуватися плеєрами й засобами мобільного зв’язку на урока
9.   Забороняється вживати непристойні слова та жести
10. Учні школи повинні поважати працівників школи та один одного.
11. Фізична конфронтація, залякування й знущання, спроби приниження особистості, дискримінація по національній або расовій ознаці є неприпустимими формами поводження. Школа категорично засуджує подібне.
12. Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до своєму, так і до чужого майна, дотримують чистоти й порядок на території школи. У випадку заподіяння збитку майну школи батьки (законні представники) зобов’язані відшкодувати його.
13. Всі учні приймають участі в заходах щодо благоустрою школи й шкільної території, у міру своїх фізичних можливостей.
14. Учнем варто поважати право власності. Книги, куртки та інші особисті речі, що перебувають у школі, належать їхнім власникам.
15. До учнів, що присвоїли чужі речі, можуть прийматися дисциплінарні міри, аж до карного покарання.
16. Учнем, що знайшов загублені або забуті, на їхню думку, речі, пропонується здати їхньому черговому адміністраторові або вчителеві.
17. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри йти зі школи у визначений час. Вийти зі школи можна, пред’явивши записку від учителя або медичного працівника черговому охоронцеві.
18. У випадку пропуску занять, учень повинен пред’явити класному керівникові довідку або записку від батьків (осіб їх що заміщають) про причину відсутності на заняттях.
Загальні правила для учнів
1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.
2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.
3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.
4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.
5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.
Правила поведінки на уроках
1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

Правила поведінки під час перерви
1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
2. Під час перерви забороняється:
– бігати коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.
3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.
Правила особистої гігієни, праця, фізкультура
* Не економ час за рахунок сну.
* Прокинувшись, відкрий фрамугу чи кватирку і провітри кім­нату.
* Щоранку за будь-якої погоди роби зарядку.
* Почисти зуби, вмий з милом обличчя, ноги, руки, шию, під пахвами, якщо є можливість — роби
холодні обтирання.
*Влітку ходи босоніж. Поступово привчай се­бе виходити на холод навіть взимку на декілька
хвилин.
*  Поснідай і лише після цього йди до школи.
*  У школі перед уроками провітрюй класну кімнату.
*   Читаючи і пишучи — сиди правильно, тримай голову на відста­ні 35 см від книги чи зошита.
Для цього використовуй підставку.
* Дбай про чистоту голови, вух, ніг та рук.
* Періодично мийся в лазні чи вдома. Обов’язково коротко стрижи нігті.
* Мий руки після вбиральні та перед вживанням їжі.
* У класній кімнаті та вдома знімай верхній одяг та взуття.
* Готуй уроки після провітрювання кімнати або при відкритій ква­тирці.
*  Не читай у ліжку. Кожні 35 хвилин роби перерву.
* Щодня проходь не менше 3 км. Бажано робити прогулянки се­ред природи (в лісі, саду, на квітучих луках чи в полі).
*Ходіння, біг, стрибання із скакалкою, рухливі ігри, катання на велосипеді, ковза­нах, лижах і
взагалі активний відпочинок — наснажують здоров’ям.
* Жодного дня без фізичної праці. В праці — довголіття людини.
* Перед сном почисти одяг та взуття, приготуй зошити і книги, зроби прогулянку на свіжому
повітрі, почисти зуби та помий ноги, провітри кімнату; а якщо можеш — спи з відкритою
кватиркою, а влітку — на подвір’ї, саду чи на балконі.

Правила поведінки учнів у їдальні
1.   Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.
2.   Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.
3.   Розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.
4.   Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
5.   Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
6.  Учень зобов’язаний після прийому їжі забрати зі столу посуд.
Правила поведінки учнів до початку, під час перерв і після закінчення занять
1. Під час перерв учень зобов’язаний:
навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;
вийти із класу, якщо попросить учитель;
виконувати вимоги учителя.
2.  Під час перерв учні можуть вільно рухатися по школі, крім тих місць, де їм заборонене перебування з метою безпеки (горище, підвал, кухня, фізична й хімічна лабораторії).
3. Під час перерв учням забороняється штовхати один одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.
4. Під час перерв учням забороняється виходити зі школи без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
5. Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.
6. Під час перерв учні не повинні бігати  в  місцях не пристосованих для ігор.
7.   Черговий клас допомагає черговому вчителеві стежити за дотриманням дисципліни під час перерв.
Обов’язки чергового по класу
1.  Чергові призначаються відповідно до графіка чергування по класу.
2.  Чергові допомагають вчителю підготувати клас для наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
3.  Під час перерви черговий учень (учні) провітрюють клас, допомагають вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздають зошити на прохання вчителя.
4.  Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня (протирають пил з меблів, поливають квіти тощо).

ПАМ'ЯТКА


першочергових дій у разі загрози вчинення терористичного акту

1. Заходи попереджувального характеру.

- здійснити комплексне обстеження стану надійності охорони приміщення, посилити пропускний режим по допуску персоналу і відвідувачів, проводити ретельну перевірку внесеної ручної поклажі;

- вжити додаткових заходів щодо інженерно-технічної оснащеності приміщення, додатково встановити модернізовані системи сигналізації і відеоспостереження в зонах підвищеного ризику;

- оснастити телефони об'єкта, зазначені в офіційних довідниках, автоматичними визначниками номера і звукозаписною апаратурою;

- організувати проведення систематичних обходів і оглядів приміщення і прилеглої до нього території з метою своєчасного виявлення підозрілих предметів і запобігання закладки вибухових пристроїв, а також установки сторонніх осіб, що виявляють підвищений інтерес до приміщення;

- регулярно проводити перевірки підсобних приміщень і територій, не допускати перекриття шляхів евакуації людей і транспорту;

- організувати практичні тренування по діях при виникненні надзвичайної ситуації терористичного характеру;

- провести інструктивні заняття про порядок дій при прийомі телефонних повідомлень з погрозами терористичного характеру і правилах поводження з письмовими анонімними матеріалами.

2. Виявлення підозрілого предмета.

Не починайте самостійно ніяких дій із знахідками або підозрілими предметами, які можуть опинитися вибуховими пристроями - це може призвести до їх вибуху, численних жертв і руйнувань.

Пам'ятайте: зовнішній вигляд предмета може ховати його справжнє призначення. В якості камуфляжу (маскування) для вибухового пристрою використовують звичайні побутові предмети: сумки, пакети, згортки, коробки, іграшки тощо.

Послідовність дій при виявленні підозрілого предмета:

- точно визначите місце перебування підозрілого предмета;

- опитуванням заявника й очевидців установите час виявлення предмета;

- зафіксуйте установчі дані осіб, що знайшли предмет, і забезпечте їхню присутність до моменту прибуття оперативно-слідчої групи правоохоронних органів;

- дайте вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском і фунтом, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями;

- організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця

перебування підозрілого предмета;

- дайте вказівку співробітникам охорони оточити місце розташування предмета

знаходитися на безпечній відстані від нього;

- при необхідності організуйте відключення побутових і виробничих комунікацій газу,

води й електрики;

- повідомите про подію правоохоронні органи, викличте машини швидкої допомоги і аварійних служб;

- не знижуючи рівень охорони, забезпечте можливість безперешкодного проходу або проїзду до предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи;

- надайте можливість фахівцям оперативно-слідчої групи опитати заявника та інших осіб, що підходили до підозрілого предмета.

3. Надходження погрози по телефону.

Телефон є засобом зв'язку і його дуже часто використовують як злочинці (для передачі повідомлень про закладені бомби, захоплення людей і пред'явлення політичних або інших вимог) так і «телефонні хулігани», які висловлюють мнимі погрози. Приймаючи анонімне телефонне повідомлення про можливе здійснення актів тероризму необхідно пам’ятати, що вони несуть важливу криміналістичну інформацію, тому в розмові з анонімом необхідно запам'ятати і зафіксувати якнайбільше даних.

- зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення;

- місце установки телефону, на який надійшло повідомлення, його номер,

приналежність конкретній особі;

- при одержанні анонімного повідомлення спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції; також необхідно, якщо це можливо, під час розмови одержати відповіді на наступні питання:

• куди, кому, за яким номером телефону дзвонить ця людина?

• які конкретні вимоги він (вона) висуває?

• висуває вимоги він (вона) особисто, виступає в ролі посередника або представляє якусь групу осіб, організацію?

• на яких умовах він (вона) або вони згодні відмовитися від задуманого?

• як і коли з ним (з нею) можна зв'язатися? ^

• кого Ви можете або повинні сповістити про цей дзвінок?

• під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефонного апарата;

- по закінченню розмови з анонімом негайно повідомити про те, що трапилося, керівникові для прийняття ними негайних заходів до попередженню і локалізації можливих тяжких наслідків;

- по пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення про передбачувані акти тероризму, а також висунутих ультиматумах та інших вимогах;

- усі дані про зміст погроз або вимог, викладених анонімним абонентом, характеристику його голосу, мови, манері викладу погроз і вимог повідомити керівникові служби безпеки (служби охорони) підприємства; .

- для уникнення поширення чуток і паніки обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими особами не рекомендується;

- при надходженні погрози на телефонний апарат з автоматичним визначником номера і звукозаписним пристроєм, відразу після завершення розмови з анонімом потрібно витягнути касету (диск) з аудіозаписом і вжити заходів щодо її збереження. Негайно встановіть на місце нову касету (диск) для запису можливого наступного дзвінка зловмисника.

У випадку отримання повідомлень терористичного змісту через Internet: негайно повідомити про те, що трапилося, особі, відповідальній за безпеку, виконувати ніяких робіт на комп'ютері, куди надійшло повідомлення з загрозами. не вилучати повідомлення і не змінювати конфігурацію програм; забезпечити безперешкодний доступ співробітникам правоохоронних органів до комп'ютера, куди надійшло повідомлення.

Зовнішній огляд листів і бандеролей на можливу наявність у середині відправлення вибухового пристрою або отруйних речовин.

Кустарний (саморобний) спосіб виготовлення упакування поштового відправлення: нестандартна коробка, пакет або конверт, непрофесійний спосіб заклеювання використання різних побутових або електроізоляційних стрічок, додаткового спеціального клею. незвичайно важка вага й нерівномірне заповнення внутрішньої порожнини поштового відправлення;

наявність великої кількості поштових марок, незвичайні написи типу "особисто", "конфіденційно", "розкрити тут" тощо; виконання адреси відправника й одержувача друкованими літерами або шляхом наклеювання літер, вирізаних із типографського тексту;' відсутність зворотної адреси відправника або розбіжність із фактичним місцем відправлення за штемпелем поштового відправлення; наявність у середині поштового відправлення металевих предметів, джерел струму, які можуть виявитися елементами конструкції вибухового пристрою; наявність у середині поштових відправлень сипучих речовин, які виявляються при просвічуванні об'єкта; масляні або інші плями на поверхні, що вказують на знаходження у середині речовин із відповідними властивостями; незвичайний запах, що виходить від поштового відправлення; розриви упакування й дивні за своїм призначенням предмети (фольга, електричні комутаційні вироби тощо), які виступають із місць розриву, а також наявність у розривах часток, що нагадують порох або іншу вибухову речовину; незвичайно тверде або громіздке упакування поштового відправлення; наполегливе бажання посильного (кур'єра) вручити передачу, посилку, лист особисто в руки конкретному адресату.

У випадках виявлення підозрілого пакета, бандеролі або листа необхідно:

- ізолювати предмет (опечатати в чистий целофановий пакет або герметичне упакування);

- доповісти про підозрілу знахідку керівництву (або охороні - в нічний час);

- покинути приміщення самому і вивести інших присутніх звідти, де знаходиться підозрілий предмет;

- зняти засоби індивідуального захисту й опечатати їх у целофановому пакеті;

- у випадку виявлення невідомої сипучої речовини в листі - промити руки й обличчя проточною водою, а потім вимити їх з милом, після чого обов'язково звернутися до лікаря.

Примітка: необхідна надзвичайна обережність при поводженні з поштовими відправленнями, підозрілими на наявність вибухових або отруйних речовин. Огляд підозрілих поштових відправлень необхідно проводити з застосуванням засобів індивідуального захисту органів дихання (маски) й рук (гумових рукавичок). Предмет не можна кидати, згинати, трясти й піддавати іншим механічним діям!

5. Надходження погрози в письмовій формі

Погрози в письмовій формі можуть надходити до Вас (як до керівника штабу) як поштою, так і в різного роду анонімних матеріалах (записках, написах, інформації на дискеті тощо).

У випадку отримання такого документа ставтеся до нього максимально обережно. Намагайтеся не залишати на ньому відбитків своїх пальців. Не мніть документ, не робіть на ньому позначок. По можливості приберіть його в чистий поліетиленовий пакет, що закривається щільно, і помістіть в окрему жорстку папку. Якщо документ надійшов у конверті, його розкриття виконуйте тільки з лівого або правого боку, акуратно відрізаючи краї ножицями. Зберігайте все: сам документ із текстом, будь-які укладення, конверт й упакування, нічого не викидайте. Не розширюйте коло осіб, знайомих зі змістом документа.

Анонімні матеріали направляються в правоохоронні органи з супровідним листом, у якому вказуються конкретні ознаки анонімних матеріалів (вигляд, кількість, яким способом і на чому виконаний, із яких слів починається і якими закінчується текст тощо), а також обставини, пов'язані з їхнім поширенням, виявленням чи отриманням.

Анонімні матеріали не повинні зшиватися, склеюватися, на них не дозволяється робити написи, підкреслювати або обводити окремі місця в тексті, писати резолюції й вказівки, також забороняється їх м'яти і згинати. При виконанні резолюцій і інших написів на супровідних документах не повинно залишатися давлених слідів на анонімних матеріалах;

Усе це допоможе правоохоронним органам при проведенні подальших криміналістичних досліджень.

6. Вибух.

У випадку вибуху необхідно негайно організувати і забезпечити виконання наступних основних заходів:

- за списком екстреного оповіщення викликати на пожежних, швидку допомогу, рятувальників, комунальні служби (газ, електрика, тепло);

- за списком екстреного оповіщення повідомити про подію керівництво та правоохоронні органи;

- організувати евакуацію осіб з вогнища вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень;

- до прибуття служби швидкої допомоги надати постраждалим першу медичну допомогу;

- відключити подачу електроенергії, газу, води, тепла в ушкоджені вибухом приміщення;

- оточити місце вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів;

- при виникненні пожежі вжити заходів щодо його гасіння власними силами і наявними протипожежними засобами.

7. Захоплення заручників.

При захопленні людей у заручники необхідно:

- негайно повідомити про надзвичайну подію правоохоронні органи і керівництво;

- по можливості блокувати місце події, використовуючи технічні засоби охорони;

- підвищити пильність охоронців на всіх постах. Перевести систему відеоспостереження в режим запису;

- не вступаючи в переговори з терористами, по можливості виконувати їхні вимоги, якщо це не зв'язано з заподіянням шкоди життя і здоров'ю людей;

- забезпечити евакуацію персоналу, які знаходяться поза місцем захоплення заручників;

- припинити доступ на об'єкт людей і проїзд автотранспорту;

- вжити заходів до безперешкодного проходу і проїзду співробітників правоохоронних органів;

- після прибуття спецпідрозділів правоохоронних органів надати їм необхідну інформацію: схеми приміщення, поповерхові плани, схеми розташування систем, відеоспостереження, вентиляції, електропостачання та ін.;

- надалі діяти відповідно до розпоряджень керівника антитерористичної операції.

8. Одержання сигналу про евакуацію.

Якщо ви знаходитесь на своєму робочому місці, послідовно виконайте наступні дії:

- без поспіху, істерик і паніки зберіть службові документи в сейф або в шухляди столу, що закриваються на ключ;

- візьміть з собою особисті речі, документи, гроші, цінності;

- закрийте вікна, вимкніть оргтехніку, електроприлади, освітлення;

- візьміть з собою і при необхідності використовуйте індивідуальні засоби захисту (протигаз, респіратор);

- закрийте двері на ключ, ключ залишіть у замку;

- залишіть приміщення, рухайтеся маршрутами, які позначені в схемах евакуації;

- повертайтеся в покинуте приміщення тільки після дозволу відповідальних осіб.

Правила безпеки при користуванні електроприладами:

1. Перед вмиканням електроприладу необхідно візуально перевірити електрошнур на наявність механічних пошкоджень.
2. Електроприлад повинен бути надійно заземлений згідно з правилами установки приладу.
3. Забороняється працювати з електроприладом вологими руками.
4. Не можна залишати електроприлад без нагляду на довгий час, після закінчення роботи перевірити, чи все вимкнено.
5. Не можна користуватися електроприладами без нагляду дорослих.
6. При виявленні або виникненні несправності в електроприладі негайно викликати електрика, що обслуговує прилад.
7. Категорично заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.
8. Не користуватися саморобними електричними приладами.
9. Якщо в квартирі полум’я, або чути запах диму, горілої ізоляції, потрібно негайно повідомити про це дорослим.
10. Якщо вдома нікого немає, негайно телефонуйте за номером 01; потім кличте на допомогу сусідів.
11. Ніколи не гаси електроприлади водою.

Надання першої медичної допомоги у разі ураження електричним струмом

Рятування життя людини, ураженої струмом, у багатьох випадках залежить від швидкості та правильності дій осіб, що надають допомогу. Передусім потрібно якнайшвидше звільнити потерпілого від дії електричного струму. Якщо неможливо відключити електричне обладнання від мережі, потрібно одразу звільнити потерпілого від струмоведучих частин, не торкаючись при цьому потерпілого.
Заходи до лікарської допомоги після звільнення потерпілого від струму залежать від того, в якому він стані. Допомогу потрібно надавати негайно, якщо можливо — на місці події, одночасно викликавши медичну допомогу. Якщо потерпілий не знепритомнів, потрібно забезпечити йому на деякий час спокій, не дозволяючи рухатися до прибуття лікаря. Якщо потерпілий дихає нечасто і судорожно, але прослуховується пульс, потрібно негайно зробити йому штучне дихання. У разі зупинки дихання, розширенні зіниць і посинінні шкіри потрібно робити штучне дихання і непрямий масаж серця. Надання допомоги зображено на рис.

Комментариев нет:

Отправить комментарий